A Rapture Called Portishead

خلسه! خلسه! خلسه! خلسه! خلسه! خلسه!خلسه! خلسه!خلسه! خلسه!
اعضای گروه پورتیس هد در سال 1994 دست به ساخت یک فیلم کوتاه با مضمون جاسوسی زدند.این فیلم که از فضای تاریک آثار هیچکاک و فانتزی گرایی جیمز باندی الهام گرفته بود To Kill A Dead Man نام داشت.
اینجا یک وبلاگ موسیقی است و من نه توانایی نقد یک فیلم را دارم و نه حوصله ی آن را. اما یک چیزی می ماند که مرا وادار به نوشتن این مطلب می کند و آن هم موسیقی این فیلم کوتاه است که توسط خود گروه ساخته شده است. یک شاهکار به تمام معنا
هیچ وقت بار اولی که به این آهنگ گوش دادم را فراموش نمی کنم. یک آن احساس کردم تمام بدنم به تدریج زیر آب می رود. یک خلسه ی تمام و کمال.
هیچ چیز نمی گویم. خود آهنگ اینجاست: دانلود

مطالب مرتبط: Portishead کبیر

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

13 نظرات:

# ارسال شده توسط Unknown

نمیدونم چی بگم دارم گوش میدم حس میکنم که دارم سقوط میکنم.. س....ق..........و............................ط

# ارسال شده توسط Warrior

آهنگ پرتنشی هستش، مخصوصاً تا دقیقه‌ی 1:41 که استرس تموم وجودم رو گرفت، با او ریتم منقطع ادامه‌دار که من رو واداشت تا منتظر چیزی مبهم باشم که بر من نامعلومه.

بعد از دقیقه‌ی 1:41 آهنگ بدون این‌که پیوستگی‌ش رو با قسمت قبلی از دست بده شیفت پیدا کرد به یک ملودی مبهم‌تر. چرا مبهم؟ چون هم شیرین است هم تلخ. هم می‌شه گفت که انگار نوری در تاریکی پیدا شده و یا این‌که می‌تونه بیانگر خاطره‌ای تلخ باشه.

این آهنگ رو تاحالا نشنیده بودم. ولی زود تونستم ارتباط برقرار کنم.
عاشق این جور آهنگ‌های Instrumental هستم:)
دمت گرم

# ارسال شده توسط SMIKER24

به 0% : تو یه Portishead باز حرفه ای هستی ;)
----------
به Warrior : خیلی جالبه برامو تو جزو معدود کسانی هستی که آهنگو می شکافی و به جزء جزء اون دقت می کنی. خوشحالم که از آهنگ خوشت اومد

# ارسال شده توسط عمو آلبرت

1.rapture رو خوب اومدی...یاد بازی Bioshock افتادم...
2.اگه بگیم آهنگ زیبا بود که مطمئنا حق مطلب ادا نشده...بقول خودمان که:Portishead دیگه!
3.اگه آهنگ اینه پس فیلم چیه؟
4.نمی دونم چرا یاد آهنگ لبه ی تاریکی کلپتون افتادم!
شاید بخاطر همون سقوط باشه..شاید...

# ارسال شده توسط فرزان

واقعا شنیدن ترانه های پورتیزهد آدم رو تحت تاثیر قرار میده.خیلی قشنگ کار میکنن.

اصلا فکر نمیکردم این گروه فیلم هم ساخته باشه.فیلمش رو دیدی؟؟

# ارسال شده توسط Unknown

مثل اینکه آلبوم muse لو رفته!
http://rapidshare.com/files/277620191/Muse_-_The_Resistance__2009_.rar

من هنوز دانلود نکردم!شب باید دانلود کنم ببینم قضیه چیه!!!

# ارسال شده توسط ICE

سلام دکتر ویز...در مورد گذشته حرف زده بودی...گذشته مثل عسل میمونه واسم..شیرین و فرو رفتنی...هر چند این روزها به تازگی به طرز عجیبی در حال زندگی میکنم..الان آهنگ رو دانلود میکنم تا ببینم چی میگی

# ارسال شده توسط ICE

من ترسیدم..وقتی گوش کردم این آهنگ رو..یاد روز مرگم افتادم..آخه قراره اون روز سقوط کنم

# ارسال شده توسط SMIKER24

به عمو آلبرت: با جمله ی شماره ی 2 ات کاملا موافقم. اما با 4 نه.مرسی که بهم سر زدی
----
به فرزان: نه متاسفانه فیلمش رو ندیدم. اما یکی از دوستان قولشو داده که بیاره. اگر فیلمش به قشنگی آهنگش باشه حتما آپلودش می کنم
----
به 0%: من یه چند روزی از مجامع موسیقی دور بودم چه اتفاقاتی افتاده.مرسی واقعا.امشب دانلودش می کنم
----
به RSNH: موافقم باهات. من خودم سالهاست که روی بوم خاطرات گذشته نشستم.
----
دوباره به RSNH: نمی دونم چرا همه با این آهنگ سقوط می کنن. اما من احساس غرق شدن دارم.البته خب نتیجه ی هر دوشون یکیه ;)

# ارسال شده توسط یزدان محمدجانی

من کلا با خواننده زن واسه راک ومتال مشکل دارم ولی این یکی خیلی فرق داره . آهنگ جاده ها ازین گروه رو خیلی دوست دارم

nasibe

اولین بار که آهنگو شنیدم یه چیزی تو سرم تیر کشید معرکست معرکست معرکه!!!
ولی فیلمشو؟؟؟
اگه کسی داره میتونه برام بزاره یا آدرس بده دانلود کنم

# ارسال شده توسط SMIKER24

به یزدان محمد جانی: منم باهات موافقم.اما خب یه چهار تا وکال خانم در زمینه راک و متال هستند که استثنا هستن. یکیشون هم همینطور که اشاره کردی بث گیبونزه
--------------------
به nasibe : والا منم در به در دنبال فیلمشم. پیدا کردم حتما لینکشو می ذارم...مرسی که سر زدی

# ارسال شده توسط سرجوخه

پورتیس هد ناموس منه

ارسال یک نظر